مرحله دوم هفتمین جشنواره بین المللی «کوه نشینان» با مدیریت یونسکو و با حمایت جمهوری داغستان در چارچوب برنامه هدفمند فدرال فرهنگ روسیه (۲۰۱۸-۲۰۱۲) برگزار شد.

مرحله دوم هفتمین جشنواره بین ­المللی فولکلور و فرهنگ سنتی «کوه­نشینان» طی روزهای ۲۵ تا ۲۹ جولای در داغستان برگزار شد.

این جشنواره توسط وزارت فرهنگ جمهوری داغستان به مناسبت سال «کوه» در این جمهوری سازماندهی شده است که مرحله اول آن با حضور بیش از ۴۰ گروه هنری از داغستان، مکزیک، اسلواکی و سری لانکا به پایان رسیده و مرحله دوم نیز با حضور تعداد بیشتری از نمایندگان مناطق و شهرهای جمهوری تا ۲۹ جولای ادامه پیدا کرد. مهمانان دور دوم جشنواره از آذربایجان، منطقه راستوف در روسیه، کاباردین و بالکار، اینگوشتیا و استاوراپول بودند که هدف اصلی آن حفظ و توسعه اصالت فرهنگ اقوام داغستان، روسیه و سایر نقاط دنیا و ایجاد فضایی برای گفتگو بین فرهنگ­ها و اقوام است.

جشنواره کوه نشینان با مدیریت یونسکو و با حمایت جمهوری داغستان در چارچوب برنامه هدفمند فدرال «فرهنگ روسیه (۲۰۱۸-۲۰۱۲)» ترتیب داده شده که وزارتخانه­ ها در سطح فدرال و جمهوری با همکاری یونسکو در برنامه ریزی و اجرای آن مساعدت کرده ­اند.

در این برنامه گروه­های هنری، فرهنگ و سنت­های خود را اعم از صنایع دستی، موسیقی، غذا و غیره به نمایش می­گذارند.

منبع: ریا داغستان

http://www.riadagestan.ru/news/culture/vtoroy_etap_mezhdunarodnogo_festivalya_folklora_i_traditsionnoy_kultury_gortsy_proydet_v_dagestane

کد خبر 3191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =